KESK Şubeler Platformu adına bir açıklama yapan, Eğitim-Sen Hatay Şube Başkanı Servet Kavukoğlu, “Bilindiği üzere Antakya Belediyesi Şehir Trafiğini rahatlatma adı altında yeni bir düzenleme yaparak beldeler ve köylerden gelen dolmuşların güzergahlarını değiştirmiş ve bazı yolları tek yön haline dönüştürerek Antakya trafiğini rahatlatma adı altında bir projeyi hayata geçirmiştir. Projenin uygulandığı ilk gün Antakya’nın dört yanı dolmuşçuların protesto eylemi ile karşı karşıya kalmıştı” dedi.
*
Kavukoğlu açıklamasında, “KESK olarak Antakya trafiğinin çözülmesini istiyoruz. Olumlu çözüm önerileri ve atılacak önemli adımların destekçisi olacağız. Ancak Belediye’nin çözüm önerisini Antakya trafiği açısından çözüm olarak görmüyoruz. Özellikle okulların açılacağı günlerde okul servislerinin de şehir trafiğine çıkması ile Antakya trafiği içinden çıkılamaz bir hal alacaktır. Öğrenciler-öğretmenler ve veliler yeni düzenlemeden olumsuz etkileneceklerdir.
*
Öncelikle şehir trafiğini rahatlatma adı altında hayata geçirilen bu uygulamanın arkasında politik ve ideolojik bazı projeler olabileceği kaygısını taşımaktayız. Antakya Belediye Başkanı ile ilgili daha önce basın organlarına da yansıyan bazı iddialarda “Üniversiteyi mikroplardan temizledim. Şimdi sıra Antakya’yı mikroplardan temizlemek.” Şeklindeki iddiaları göz önüne aldığımızda uygulanmak istenen bu planın arkasında başka niyetler aramak art niyet olmasa gerek. Bizleri bu planın politik olabileceği doğrultusunda endişelendiren düşüncelerimizin kaynağında bir yandan dolmuşları şehre sokmazken trafik sıkışıklığında önemli etkenlerden biri olan halk otobüslerine 10 tane yeni hat açma niyeti, Zaten refüjlü olan ve park sorunu çözülerek rahatlatılabilecek Atatürk Caddesini tek yöne çevirerek oraya da jetonlu parkmetreler koyarak asıl niyetin trafiği rahatlatmaktan çok birilerine rant sağlama girişimi olduğu açıktır. Çok iyi biliyoruz ki trafiğin sıkıştığı yerler sadece dolmuşların girdiği yerler değildir. Eski otogara giden cadde tek yön olmasına rağmen trafik sıkışmaktadır.Ata köprüsü civarı trafiğin en çok sıkıştığı yerdir. Dolmuşların yeni güzergahlarına bakıldığı zaman belde, köy, Yayladağı vb. ilçelerin dolmuşçularının ve bu dolmuşların geçtiği yerlerdeki esnafın durumunun hiç düşünülmediği, getirilen sözde çözümün şehir içine daha çok özel araç girişine ve daha fazla park sorununa, trafik sıkışıklığına neden olacağı aşikardır. Gerçekten trafik sorununu çözmek istiyorsanız park alanı yaratacaksınız. Bazı yolları genişleteceksiniz. Trafik sıkışıklığına neden olan yaya geçişlerinde alt geçitler yapacaksınız. En önemlisi Antakya’yı Karlısu’dan- Narlıca’ya, Serinyol’dan Harbiye’ye kadar birleştirecek ve iki-üç ilçeye bölerek büyükşehir yapacaksınız. Yoksa a caddesindeki trafiği b caddesine yönlendirerek tek bir yolu genişletmeden. Yeni yol açmadan. Araç parkları oluşturmadan bu tür çözümler ile trafik sorunu çözülemeyeceği gibi Antakya’nın çok kimlikli, çok kültürlü barışık yapısının bozulacağından endişe etmekteyiz.
*
Bu projede Saray Caddesi’nin araç trafiğine kapatılması doğru bir uygulamadır. Ancak diğer çözümlerin trafik akışını çözeceği inancında değiliz. Sayın Valimizin geldiği günden beri yapmak istediği Yol Haritası ve Stratejik Plan çalışmaları iyi niyetle ve geleceği örmeğe yönelik çalışmalar olarak olumlu çalışmalardır. Trafik konusunda da günü kotaracak çözümler yerine Antakya’yı rahatlatacak ve medeniyetlerin buluştuğu bir kent konumuna getirecek çalışmalar hazırlanması gerektiğine inanıyoruz. Şehir planlamacısı değiliz ama en yalın gözle görülen birkaç önlem ile trafik sorununun kimsenin kaygı duymayacağı bir şekilde çözülebileceğine inanıyoruz. Çözüm önerilerimiz: Antakya Büyük Şehir Yapılmalı çevresindeki tüm belde ve köyler şehre katılarak şehir imar planı yeniden çıkarılmalıdır.Başta Fatih Cad., Gündüz Cad. Genişletilmelidir. Genişletilirken oradaki esnaf ve ikamet edenlere eşit koşullarda yeni yaşam alanları sağlanmalıdır. Kurtuluş caddesinin üst kısmında sit alanının bittiği yerde geniş bir cadde açılmalıdır. Orada ikamet eden insanlara da yeni konutlar verilerek mağdur olmamaları sağlanmalıdır. Özellikle Atatürk Caddesi ve İnönü Caddelerindeki yaya geçitleri şehrin görüntüsünü bozmayacak şekilde alt geçitler yapılarak tıkanıklık önlenebilir. En azından 3 veya dört tane katlı otopark yapılarak park sorununa çözüm getirilmelidir. Yukarıda saydığımız birkaç çözüm önerisi ile birlikte uzmanlarla yapılacak çalışmalar sonucunda şehir trafiğine çözüm getirilmesi olanaklıdır. Ama hiçbir şey üretmeden güzergah değişiklikleri ile sorunun çözülemeyeceği ve yeni sorunlar ortaya çıkacağı açıktır.Yetkililerin kaygılarımızı dikkate alarak bu projeyi yeniden gözden geçirmelerini ve Türkiye’nin gözde kenti olmaya aday Antakya’mızı geleceğe taşıma yönünde var olan durumu muhatapları ile görüşerek çözmelerini öneriyoruz” dedi.
*
Anta Haber Ajansı - Murat ALTUNÖZ
*
Kavukoğlu açıklamasında, “KESK olarak Antakya trafiğinin çözülmesini istiyoruz. Olumlu çözüm önerileri ve atılacak önemli adımların destekçisi olacağız. Ancak Belediye’nin çözüm önerisini Antakya trafiği açısından çözüm olarak görmüyoruz. Özellikle okulların açılacağı günlerde okul servislerinin de şehir trafiğine çıkması ile Antakya trafiği içinden çıkılamaz bir hal alacaktır. Öğrenciler-öğretmenler ve veliler yeni düzenlemeden olumsuz etkileneceklerdir.
*
Öncelikle şehir trafiğini rahatlatma adı altında hayata geçirilen bu uygulamanın arkasında politik ve ideolojik bazı projeler olabileceği kaygısını taşımaktayız. Antakya Belediye Başkanı ile ilgili daha önce basın organlarına da yansıyan bazı iddialarda “Üniversiteyi mikroplardan temizledim. Şimdi sıra Antakya’yı mikroplardan temizlemek.” Şeklindeki iddiaları göz önüne aldığımızda uygulanmak istenen bu planın arkasında başka niyetler aramak art niyet olmasa gerek. Bizleri bu planın politik olabileceği doğrultusunda endişelendiren düşüncelerimizin kaynağında bir yandan dolmuşları şehre sokmazken trafik sıkışıklığında önemli etkenlerden biri olan halk otobüslerine 10 tane yeni hat açma niyeti, Zaten refüjlü olan ve park sorunu çözülerek rahatlatılabilecek Atatürk Caddesini tek yöne çevirerek oraya da jetonlu parkmetreler koyarak asıl niyetin trafiği rahatlatmaktan çok birilerine rant sağlama girişimi olduğu açıktır. Çok iyi biliyoruz ki trafiğin sıkıştığı yerler sadece dolmuşların girdiği yerler değildir. Eski otogara giden cadde tek yön olmasına rağmen trafik sıkışmaktadır.Ata köprüsü civarı trafiğin en çok sıkıştığı yerdir. Dolmuşların yeni güzergahlarına bakıldığı zaman belde, köy, Yayladağı vb. ilçelerin dolmuşçularının ve bu dolmuşların geçtiği yerlerdeki esnafın durumunun hiç düşünülmediği, getirilen sözde çözümün şehir içine daha çok özel araç girişine ve daha fazla park sorununa, trafik sıkışıklığına neden olacağı aşikardır. Gerçekten trafik sorununu çözmek istiyorsanız park alanı yaratacaksınız. Bazı yolları genişleteceksiniz. Trafik sıkışıklığına neden olan yaya geçişlerinde alt geçitler yapacaksınız. En önemlisi Antakya’yı Karlısu’dan- Narlıca’ya, Serinyol’dan Harbiye’ye kadar birleştirecek ve iki-üç ilçeye bölerek büyükşehir yapacaksınız. Yoksa a caddesindeki trafiği b caddesine yönlendirerek tek bir yolu genişletmeden. Yeni yol açmadan. Araç parkları oluşturmadan bu tür çözümler ile trafik sorunu çözülemeyeceği gibi Antakya’nın çok kimlikli, çok kültürlü barışık yapısının bozulacağından endişe etmekteyiz.
*
Bu projede Saray Caddesi’nin araç trafiğine kapatılması doğru bir uygulamadır. Ancak diğer çözümlerin trafik akışını çözeceği inancında değiliz. Sayın Valimizin geldiği günden beri yapmak istediği Yol Haritası ve Stratejik Plan çalışmaları iyi niyetle ve geleceği örmeğe yönelik çalışmalar olarak olumlu çalışmalardır. Trafik konusunda da günü kotaracak çözümler yerine Antakya’yı rahatlatacak ve medeniyetlerin buluştuğu bir kent konumuna getirecek çalışmalar hazırlanması gerektiğine inanıyoruz. Şehir planlamacısı değiliz ama en yalın gözle görülen birkaç önlem ile trafik sorununun kimsenin kaygı duymayacağı bir şekilde çözülebileceğine inanıyoruz. Çözüm önerilerimiz: Antakya Büyük Şehir Yapılmalı çevresindeki tüm belde ve köyler şehre katılarak şehir imar planı yeniden çıkarılmalıdır.Başta Fatih Cad., Gündüz Cad. Genişletilmelidir. Genişletilirken oradaki esnaf ve ikamet edenlere eşit koşullarda yeni yaşam alanları sağlanmalıdır. Kurtuluş caddesinin üst kısmında sit alanının bittiği yerde geniş bir cadde açılmalıdır. Orada ikamet eden insanlara da yeni konutlar verilerek mağdur olmamaları sağlanmalıdır. Özellikle Atatürk Caddesi ve İnönü Caddelerindeki yaya geçitleri şehrin görüntüsünü bozmayacak şekilde alt geçitler yapılarak tıkanıklık önlenebilir. En azından 3 veya dört tane katlı otopark yapılarak park sorununa çözüm getirilmelidir. Yukarıda saydığımız birkaç çözüm önerisi ile birlikte uzmanlarla yapılacak çalışmalar sonucunda şehir trafiğine çözüm getirilmesi olanaklıdır. Ama hiçbir şey üretmeden güzergah değişiklikleri ile sorunun çözülemeyeceği ve yeni sorunlar ortaya çıkacağı açıktır.Yetkililerin kaygılarımızı dikkate alarak bu projeyi yeniden gözden geçirmelerini ve Türkiye’nin gözde kenti olmaya aday Antakya’mızı geleceğe taşıma yönünde var olan durumu muhatapları ile görüşerek çözmelerini öneriyoruz” dedi.
*
Anta Haber Ajansı - Murat ALTUNÖZ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder