10 Eylül 2009 Perşembe

KAVUKOĞLU; "HAKLARIMIZ İÇİN 16 EYLÜLDE ANKARA'DA OLACAĞIZ"

Eğitim Sen Hatay Şube Başkanı Servet Kavukoğlu, İlköğretim okulu öğretmenleri, 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği gereği her ders yılı başında Eylül ayının ilk işgününden eğitim-öğretimin başladığı güne kadar, ders yılı sonunda ise Temmuz ayının ilk işgününe kadar öğretmenlik mesleği ile ilgili seminer çalışmaları yapmaktadır. Bu seminer dönemlerinde öğretmenlere belli günlerde normal mesai yaptıkları halde ek ders ücreti ödenmemektedir. Daha önceden ne kadar sürerse sürsün, tüm seminer döneminde ek ders ücreti ödendiği halde, 16.12.2006 gün ve 26378 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı’nın 6/3. maddesinde yer alan “Öğretmenlere, ilgili mevzuatına göre öğretim yılı başında ve sonunda yaptıkları meslekle ilgili çalışma süresinde iki haftayı geçmemek üzere ve fiilen görev yapmaları kaydıyla haftada 15 saat ek ders ücreti ödenir” hükmü uyarınca, iki haftayı aşan seminer dönemi için ek ders ücreti ödenmemesi açık bir haksızlıktır. Dedi.
*
Kavukoğlu taleplerini ise şöyle sıraladı; “Ek ders ücretleri belli bir katsayıya bağlanarak eşitlik ilkesi doğrultusunda hesaplanarak tüm öğretmenlerin maaşlarına yansıtılmalıdır.Seminer dönemlerindeki ek ders ücretleri hiçbir kesintiye uğramadan eksiksiz ödenmelidir, Liseler’de çalışan öğretmenlere sınav dönemleri ek ders ücreti ödenmelidir.Ders ve ek ders uygulamalarına ilişkin düzenlemeler eğitim sendikalarıyla birlikte yeniden yapılmalıdır, Eğitime hazırlık ödeneği sadece öğretmenlere değil, eğitim ve bilim işkolunda çalışan herkese bir tam maaş tutarında ve yılda iki kez ödenmelidir,Eğitim işkolunda yaşanan sorunlara kamuoyunun dikkatini çekmek, ek ders ödemeleri ve eğitime hazırlık ödeneği üzerinden yaşanan haksızlıkların önüne geçmek için 16 Eylül’de tüm eğitim ve bilim emekçilerini alanlara, haklarımıza birlikte sahip çıkmaya çağırıyoruz” dedi.
*
Anta Haber Ajansı Murat Altunöz






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder