18 Ekim 2009 Pazar

EĞİTİM-SEN'DEN DAYANIŞMA GECESİ

Eğitim Sen Hatay Şubesi üyeleri düzenlenen dostluk ve dayanışma yemeğinde bir araya gelerek doyasıya eğlendiler.Harbiye Kervan tesislerinde düzenlenen geceye Eğitim Sen üyeleri yanı sıra Hatay Dmeokrasi Platformu birleşenleri ve çok sayıda davetli katıldı.Gecenin açılış konuşmasını yapan Eğitim Sen Hatay Şube Başkanı Servet Kavukoğlu, 5 Ekim Dünya öğretmenler günü dolayısıyla düzenlediğimiz dostluk ve dayanışma yemeğinde bir aradayız. Eğitim emekçileri olarak sorunları gittikçe büyüyen, hak gasplarının ve saldırıların arttığı yeni bir eğitim-öğretim yılına başladık.
*
AKP hükümetinin 7 yıllık dönemi incelediğimizde öğretmenlerin kadrosuz çalıştırılmasında hızlı bir yükselişin olduğunu ve 72.000 öğretmenin sözleşmeli ve ücretli olarak çalıştırıldığını görüyoruz. Eğitim tamamen sınav merkezli hale gelmiş araştırmaya, bilime yönelik sistemler yerine her yıl milyonlarca öğrencinin sınavlara girdiği bir dershaneci sınav sistemi oluşturulmuştur. Dershane sistemini sonlandıracağı söylemleri ile övünen AKP döneminde özel dershane sayısı 2.122 den 4.031’e yükselmiştir. Her geçen gün yeni dershaneler açılmakta ve dershaneye gitmeyen öğrencinin başarılı olamayacağı inancı pekiştirilmektedir. Dedi.Kavukoğlu,”Kapitalizmin kendi yarattığı vahşi kriz milyonlarla ifade edilen işsizler yaratmış ve kriz bahane edilerek emekçilerin yaşam koşulları daha da kötüleştirilmiştir. Ancak Krizin teğet geçeceği ile övünen Sayın Başbakan konu emekçilerin ücretlerine geldiğinde krizi gerekçe göstererek ücretleri arttıramayacaklarını söylemeye başlamıştır. Evet bu kriz kapitalistleri teğet geçmiştir. Onu fırsata dönüştürmüş ve emekçilerin kanını biraz daha fazla emer duruma gelmişlerdir. AKP Hükümeti de diğer hükümetler gibi bize IMF programlarını, Dünya Bankası programlarını dayatmaktadır. Emekçinin kanını emip kapitalistlerin kasasına akıtan bu programları kabul etmeyeceğiz. İMF ve Dünya bankası Ekim ayının ilk haftasında İstanbul’da 13.000 delege ile hangi ülkenin yoksullarının canına nasıl okuyacaklarının muhasebesini yapıp programını çıkarttılar. Bizler bu toplantıyı protesto ettik. Alanlara çıktık. Yoldaşlarımız ayakkabı fırlattılar, protesto ettiler. Demokratlığı ile övünen iktidarın yanıtı her zamanki cop, tazyikli su ve gaz bombaları oldu. Ama biz hep diyoruz. Gazınız, bombanız bize vız gelir vız. Biz hakkımız olanı istiyoruz. Bunun içinde sonuna kadar mücadele edeceğiz. Yılmadan, bıkmadan, usanmadan mücadeleyi sürdüreceğiz” dedi.
*
Gece muzik eşliğinde çekilen halaylarla son buldu.
*
Anta Haber Ajansı Murat Altunöz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder